AD Plastik Grupa ostvarila poslovne ciljeve

AD Plastik Grupa objavila je privremeni i nerevidirani godišnji izvještaj koji potvrđuje nastavak pozitivnog trenda rasta poslovnih rezultata kompanije.

U 2015. godini AD Plastik Grupa ostvarila je porast ukupnih poslovnih prihoda od 15 posto, a prihodi od prodaje porasli su za 16 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznose više od milijardu kuna. Ostvaren je rast EBITDA od 121 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i iznosi 122,4 milijuna kuna. Neto dobit Grupe je 44,3 milijuna kuna što je povećanje od 800 posto u odnosu na godinu ranije. Matično društvo u Hrvatskoj ostvarilo je prihod od prodaje u iznosu od 753,8 milijuna kuna i bilježi rast od 26 posto u odnosu na 2014. godinu.

„U prošloj smo godini napravili značajan zaokret u poslovanju AD Plastika, a ostvareni poslovni rezultati potvrda su ispravnosti smjera kojim smo krenuli. U prilog tome govore činjenice kako smo, unatoč složenoj i zahtjevnoj situaciji u Rusiji, povećali poslovne prihode AD Plastik Grupe za 15 posto, pri čemu su rashodi porasli za svega 9 posto. Naš glavni cilj za 2016. godinu daljnji je rast prihoda od prodaje, povećanje EBITDA marže na 12 posto i nastavak smanjenja kreditnih obveza prema planu poslovanja. U svrhu poboljšanja profitabilnosti i ostvarenja planiranih poslovnih rezultata, naši su ključni ciljevi rast na postojećim tržištima, unaprjeđenje efikasnosti i jačanje financijske stabilnosti, otvaranje novih poslovnih tržišta te povećanje vrijednosti dionice na zadovoljstvo svih naših dioničara.“, rekao je predsjednik Uprave Marinko Došen.

U odnosu na 2014. godinu, ostvaren je rast prihoda na tržištima EU i Srbije od 37,8 posto. Rezultat je to daljnjeg porasta iskoristivosti proizvodnih kapaciteta u Hrvatskoj i Srbiji. Osim projekta Edison, za popunjenost kapaciteta zaslužni su i projekti vezani za kupce PSA i  Ford.  

Iako rusko tržište automobila i dalje bilježi značajan pad, smanjenje prihoda od prodaje u Rusiji nije značajno utjecalo na kretanje planiranih poslovnih prihoda Grupe. Tvornice u Rusiji započele su proizvodnju novih projekata u protekloj godini i to Renault Duster faza 2, novi Qashqai i Lada Vesta, a važno je napomenuti i osvajanje nominacija za nove poslove Forda. AD Plastik Grupa na ruskom je tržištu zabilježila pad prihoda od 21,8 posto što je znatno manje od sveukupnog pada prodaje od 35,7 posto na ruskom automobilskom tržištu.

Značajan zaokret u upravljanju operativnim poslovanjem, napravljen u prošloj godini, rezultirao je ostvarenjem zacrtanog poboljšanja profitabilnosti i zadovoljavajućim financijskim rezultatima koji potvrđuju ostvarenje postavljenih ciljeva Uprave.