Kako poslovni sektor integrira ciljeve održivosti u svoje poslovanje
Na Ekonomskom fakultetu u Splitu održana je konferencija Poslovni sektor za klimatski neutralnu Europu – kako ispuniti ambiciju pomoću ciljeva održivog razvoja i Zelenog plana. Konferenciju su organizacirali UN Global Compact mreža Hrvatska, Ekonomski fakultet Split, Europski dokumentacijski centar te Hrvatske udruge poslodavaca i Europskog gospodarskog i socijalnog odbora. Uz delegaciju Europskog gospodarskog i socijalnog odbora, okupili su se predstavnici poslovnog sektora, državnih institucija i civilnog društva te gostujući stručnjaci u području klimatskih promjena i održivog razvoja, a u uvodnom dijelu sudjelovao je i Tomislav Ćorić ministar zaštite okoliša i energetike.
U sklopu konferencije održan je panel “Kako poslovni sektor integrira ciljeve održivosti u svoje poslovanje” na kojem je Marinko Došen, predsjednik uprave AD Plastik Grupe opisao je poziciju kompanije na tržištu. „Kako bismo funkcionirali u automobilskoj industriji, moramo biti kvalificirani. To možemo biti samo ukoliko ispunjavamo određene standarde. Autoindustrija ima trendove i modu. Vidljiva su tri osnovna trenda: sigurnost, smanjenje težine vozila i utjecaj na okoliš. Smanjenje težine vozila utječe na smanjenje potrošnje, a jako puno se vodi briga o utjecaju materijala na okoliš. Kontinuirano ulažemo u razvoj materijala i korištenje najbolje dostupne tehnologije kod izgradnje naših postrojenja i kod upravljanja procesima rada. Što se tiče istraživanja i razvoja materijala, trend je rada s materijalima koji imaju manju težinu, a bolja svojstva. Imamo pilot postrojenja u kojima radimo testiranja i istraživanje. Zahvaljujući takvom pristupu ostvarujemo ciljane uštede između 15 do 20 posto, u odnosu na konvencionalne materijale. Za primjenu najboljih dostupnih tehnologija strateški smo se odredili prilikom investiranja preko 200 milijuna kuna u dvije najmodernije robotizirane linije bojenje. Vodeći brigu o ekološkom aspektu, izgradili smo i jedno malo postrojenje za obradu otpadnih plinova koji nastaju u proizvodnom procesu. Na taj smo način umnogome doprinijeli smanjenju negativnog utjecaju na okoliš. Sve su te naše aktivnosti obuhvaćene u važnom dijelu naše strategije koji se odnosi na društveno odgovorno poslovanje.“, kazao je Marinko Došen.