Pametni znaju čemu služi izvoz
Šesta konferencija Liderovog kluba izvoznika održana je u Kongresnom centru Forum u Zagrebu, pod sloganom Pametni znaju čemu služi izvoz. Konferencija o izvozu najvažnija je godišnja aktivnost Liderova kluba izvoznika, projekta pokrenutog kako bi se senzibiliziralo javnost, a posebno donositelje političkih i ekonomskih odluka, o potrebi jačeg poticanja izvoza kao preduvjeta rasta gospodarstva i BDP-a.
Otvarajući konferenciju kojoj je nazočilo 150 sudionika, glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović podsjetio je kako je rast izvoza najvažniji čimbenik rasta BDP-a. Ministar gospodarstva Darko Horvat istaknuo je kako BDP raste, prvenstveno zbog snažnog državnog doprinosa u provedbi velikih investicijskih projekata. Na okruglom stolu pod nazivom „EU vs. ostatak svijeta“, koji je moderirala zamjenica glavnog urednika Lidera Manuela Tašler, uz predsjednika Uprave AD Plastik Grupe sudjelovao je i Damir Pašić, direktor Šerif Grupe. U razgovoru su pokušali dobiti odgovor jesu li manje zahtjevna, mnogoljudna tržišta izvan EU bolja i perspektivnija prilika za izvoznike. „Glavna tržišta AD Plastik Grupe, proizvođača automobilskih komponenti, su Europska unija i Rusija. Velike razlike u poslovanju nema pošto je riječ o biznisu čiji su standardi kvalitete uvijek na istoj razini. Nepostojanje automobilske industrije u Hrvatskoj jedan je od izazova s kojima se susrećemo, a tu je i cijeli niz situacija koje nam otežavaju konkurentnost na globalnom tržištu. Primjerice, troškovi radne snage i do 40 posto su niži u nekim drugim zemljama u kojima poslujemo.“, istaknuo je između ostalog Došen. Podsjetio je kako je AD Plastik u razvoj i rast uložio između 250 i 300 milijuna kuna te zaposlio 300 novih radnika