Svaka dobra tvrtka može biti i lovac i lovina
Akvizicije, spajanja i prodaje poslovanja u cijelome su svijetu u 2017. godini dosegle vrijednost od preko 3,5 bilijuna američkih dolara, iznesen je to podatak na Konferenciji M&A spajanja i preuzimanja u funkciji rasta i razvoja. Konferenciju je organizirao poslovni tjednik Lider i vodeća hrvatska M&A savjetnička kuća Caper koja je član Oaklinsa .
„AD Plastik posluje u devetnaest zemalja u svijetu, a fokus je na zapadnom dijelu Europe. Zadnja naša značajnija akvizicija dogodila se u Mađarskoj gdje smo kupili tvrtku koja proizvodi dijelove za Suzuki i Bentley, a to su kupci koje do sada nismo imali u svom portfelju. Autoindustrija je kao obitelj. Teško se ulazi, ali morate poprilično zgriješiti da izađete.“, izjavio je tom prigodom sudionik konferencije Hrvoje Jurišić, izvršni direktor za istraživanje i razvoj AD Plastika.
Konzultantska tvrtka Caper između ostalog došla je do zaključka kako je danas svaka zdrava kompanija poštena lovina za preuzimanje, a i svaki veći konkurent ili partner može se preko noći pretvoriti u legitimnog lovca. Kapital je povoljan, zdrave privatne tvrtke rastu, a poslovno okružje je i dalje pozitivno. Ove činjenice utvrdila je istraživanjem, a one su predstavljene na prvoj hrvatskoj konferenciji posvećenoj preuzimanjima i spajanjima.
Pored uobičajenih pokretača M&A aktivnosti poput osiguravanja natprosječnog rasta, dolaska do novih tehnologija, znanja ili tržišta, jedan od najvažnijih pokretača u novije vrijeme su promjene izazvane brzim tehnološkim inovacijama. One ozbiljno remete uhodane poslove tržišnim liderima s tradicionalnim poslovnim modelima.